Cerca en aquest bloc

3 de març de 2011

Un cas de màrqueting solidari: “Ajuda’ns a ajudar”




Marcilla ha  encapçalat la seva acció de col·laboració amb els Bancs dels Aliments d'Espanya amb l’eslògan “Ajuda’ns a ajudar”, que defineix adequadament el concepte de Màrqueting social: en efecte el “màrqueting amb causa” representa una aliança entre consumidor i empresa, per la lluita contra la pobresa. Aquestes accions permeten consolidar la voluntat d’una empresa alimentària per lluitar contra la pobresa, amb allò millor que té, els aliments que ella mateixa produeix.  
Un cafè per a tothom : una mica d'història
Des de fa 11 anys, a Bèlgica, als mesos d’hivern, tothom pot participar en la campanya “Café per a tothom” i així oferir quan més fred fa, una mica d’escalfor als més necessitats. En una enquesta de la Federació dels Bancs dels Aliments de Bèlgica van detectar que els tres primers aliments demanats eren el cafè, la llet i el sucre.
L‘objectiu de l’acció és ben senzill, per cada paquet de cafè venut a Bèlgica el Desembre, Douwe Egberts fa la donació de dues tasses de cafè als Bancs dels Aliments. A Espanya, Marcilla, filial de l’empresa belga ho fa, des del 10 de gener fins el 13 de febrer. El 2010 aquesta iniciativa es va celebrar per primera vegada a España i van suposar 6,3 milions de tasses de cafè, que representen 32 tones de cafè que van donar al Banc dels Aliments.
Altres grups s’han afegit a la iniciativa
A aquesta acció ja s’hi ha afegit el grup hoteler Meliá, l’empresa de vending AC Automatic Company, el grup Mahou-San Miguel i l’empresa de càtering Arcasa que també donaran l’equivalent  a dues tasses de cafè als bancs d’aliments per cada quilo de cafè que serveixin als seus clients durant els dies que duri la iniciativa. Una de les motivacions que va creixent en la selecció dels aliments, a part del preu, la qualitat, el plaer i la facilitat en la sev utilització, és la seva ètica, ja sigui social, ecològica, o humanitària. El percentatatge que representa en cara és baix però les accions de màrqueting sovint fan la diferència.
Les operacions quilo en són el complement.
Paral·lelament la campanya es presentava en diverses ciutats realitzant una crida a la recollida d’aliments, amb l’anomenada Operacions Quilo, en què un camió itinerant realitza un recorregut des de Bilbao fins a Valladolid, Saragossa, Barcelona, Alacant, Madrid i Sevilla, passant de dos a tres dies a cadascuna d’aquestes ciutats L’acció busca recollir aliments donats pels ciutadans perquè els Bancs d’Aliments de tota Espanya els puguin distribuir entre col·lectius de població que viuen en condicions de precarietat econòmica. A més, per cada quilogram d’aliments recollits a cadascuna de les set capitals, Marcilla entregarà l’equivalent a dues tasses de cafè als Bancs. Per a properes ediccions caldria trobar un lloc més adient, com ara la plaça Universitat i una instalacció més accesible, tipus carpa, tot plegat per tal de facilitar les aportacions del públic
Jordi Peix

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada